måndag 9 november 2009

oslo vs. niko

nu e de så att de har precis gått så många dagar som de gått sen första juli sedan ja skrev senast... har sedan dess lyckats flytta t oslo å skaffat mig ett jobb i en klädbutik... bra gjort niko...

nu för att komma t saken... norge som en av världens mest framgångsrika länder suger jättepurjo relativt ofta... här kommer en liten lista på saker som suger purjo:
  • först och främst matbutiker och dess innehåll, att handla i en norsk matbutik e som att åka 10-15 år tillbaks i tiden plus att ALLA gångar som finns i ALLA butiker i hela oslo är ungefär 45cm breda...wtf... inte ok.
  • för att återkomma t innehållet i butiker, norskt bacon smakar som om de e karvat ur en trästubbe, de har inte kassler och osten ska vi inte ens börja på... och kanske de viktigaste av allt! de har inte falukorv... de e för mig en extrem förlust...
  • just de... plasternacka heter persiljerot och är förpackad i plastförpackning alá köttfärs förpackning samt att de inte har färsk pepparrot, was up med de liksom!?
  • allt kostar minst 1,5 gånger så mycket som i sverige...
  • norrmän har ingen som helst klädsmak...
  • de pratar norska...
  • en BIB kostar minst 300 spänn, behöver jag säga mer?
  • jo de behöver jag... de har bara rignes å stella artois när man går på krogen vilket är som att dricka ut spätt piss med bubblor...
jaja... hur som helst... nu så åker ja hem t gamla hederliga svedala på onsdag å e där tills måndag morgon...ska bli skönt...då ska ja fan göra en kassler, bacon, norrbottenost och falukorvsgryta. nån som e sugen?

6 kommentarer:

sofie sa...

hahahah fy fan vilket skitland. glöm inte bort att komma på vår klubb på fredag :) då får du se hur vi gjort med tygerna! ska bli kul att ses igen! KRAM!

Simon sa...

HahahaHa! Ja e sugen! Mitt köttätande har kommit av sig fullständigt sen jag lämnade det förtrollade landet i väst. Jag avbokar genast allt jag har i almanackan och plockar fram röda mattan.

nataber sa...

varför bor du dååå dääär borta? fredagen är planerad. jag längtar!!! :)

T sa...

WOOOHOOOO!!! Saaaknaaaaar din lille korv!!! Och ja, flytta hem då för i helvete!!

Marcus Sköld sa...

Jaa, vad skulle du dit och göra över huvud taget? Vill minnas att jag senast vi sågs höll en minst sagt omfångsrik och detaljerad monolog över alla tillkortakommanden och bakslag det här Norgeäventyret skulle innebära. Verkar som om jag hade en poäng eller två där. Har svårt att ens föreställa mig ett liv utan bacon. Man blir ju så lycklig av bacon.

Anonym sa...

nu vet du hur tyskar känner när dom kommer till sverige.